Sunday, November 30, 2014

Angan-angan mesti jadikan kenyataan.

Post kali ni memang saya nak berangan. Bukan angan-angan Mat Jenin. Tapi harapnya semua angan-angan ni boleh jadi kenyataan.

Abah saya pernah pesan kalau kita nak kereta mewah kena bayangkan kereta mewah tu setiap malam. Malah, The Secret: Law of Attraction pun menyatakan lagi banyak kita fikirkan terhadap perkara yang kita nak, lagi kuat tarikan terhadap perkara tu.

Saya setuju dengan bermimpikan apa yang kita nak. Takpe, mimpikan aje Porche tu walaupun sekarang baru pakai Gen2. Tak kena bayar pun. Secara psikologi bila kita selalu bayangkan apa yang kita nak, unconsciously kita akan rancang cara nak dapatkannya. Dan secara langsung badan dan otak akan ambil keputusan ke arah apa yang kita nak.

Meh share apa yang korang nak. Saya nak rumah besar. Luas, selesa dan mewah. Nak design macam kat hotel tu. Lampu down light segala macam. Luas. Mesti ada mini surau untuk tetamu sembahyang. Plan nak ada ramai tetamu ni. Mesti ada playroom. Mesti ada studyroom. Hah, ni dah ada gambar pun. Siap kau. Memang saya pandang gambar-gambar ni sebelum tidur macam pandangkan gambar boifren gitu.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...