Saturday, November 29, 2014

Pengawalan kolesterol, lemak dan kegemukan.

Ramai yang bertanyakan saya bagaimana saya mengawal figure. Mesti Korang lepas ni akan cari gambar saya. Ye betul tidak minah ni. So sad to say saya suka bergambar tapi malas nak bergambar (does that make sense???). Just untuk panduan, selepas anak pertama, berat badan naik sehingga 58kg sebab selera makan mencanak-canak naik apabila menyusukan badan. Selepas anak kedua, sebab saya amalkan makan lecithin dan vitamin E makan banyak pun rasa okay lagi and betis ni masih betis saya bukan betis badak.
Lecithin ni adalah komponen utama untuk semua jenis sel. Bagi yang masih ingat membran sel (dalam kelas sains zaman dulu-dulu kala - harap korang tak ponteng hari cikgu ajar tu). Kegunaan dia ada banyak tapi yang paling saya suka sebab ni je yang saya kisahkan ialah kegunaannya meningkatkan metabolisme pemecahan kolesterol dan mengawal lemak. Sangat berguna untuk orang yang mempunyai kolesterol tinggi dan yang dah kena stroke sememangnya kena makan forever.
Lagi satu. Korang pernah dengar dementia? Dementia tu sakit otak ialah penyakit neurologi. Lechitin ni adalah komponen utama dalam otak. So, dia menyebabkan sel-sel otak saling berhubung sistem saraf kita sihat dan tingkatkan memori. Elok ni untuk pelajar nak ambil exam, boleh study long hours and ingat berbuku-buku.



Vitamin E pulak ada banyak sangat kebaikan dia kalau saya nak tulis semua ambil masa sampai tertido, Korang baca pun tido jugak. Antara kebaikan yang sesuai dengan tajuk saya ni ialah dia elak dari pengerasan arteri oleh plak kolesterol dan...dan ni paling best, ia digunakan sebagai anti penuaan juga sebagai anti-oksidan.



Hasilnya? Ohohoho
Lemak melembik, berat badan terkawal, luka-luka mudah baik (sebab lecithin E tingkatkan pembentukan sel baru). Muka gebu mulus. Yang ada jerawat tu, nanti nampak semakin kurang. Lagi-lagi kalau makan vitamin c sekali. Yang ada jeragat tu, heh sebulan je dah hampir tak ada melainkan korang mengetil-ngetil muka tu guna jari yang patut kena kerat.
So, meh lah makan lecithin E ni ramai-ramai. Mana nak cari? Produk paling tiptop ialah nutrilite dari Amway. RM85  je untuk 150 tablet. Tahan 3 bulan.
Kalau nak bagitahu saya boleh poskan. Kalau dah cuba dan nak rekemen serta jual kat kengkawan mesej saya untuk special price. Memang tengah cari dropshipment ni.
0176650422 mesej sahaja. Sebab kadang-kadang anak tengah tido.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...