Friday, December 5, 2014

Hilangkan sakit kepala

Assalamualaikum, saya nak beri sedikit tips utk sesiapa yang selalu sakit kepala. Perkara ni selalu berlaku kepada saya dan Alhamdulillah sekarang dah hilang.

Saya selalu hidap sakit kepala ni semasa pantang dan selepasnya. Biasa mula dengan sakit belakang, then naik kat tengkuk dan mulalah sakit kepala berdenyut-denyut sampai nampak bintang pun ada. Memang antara sebabnya ialah tak cukup tidur. Iyelah, sesiapa ada anak kecik memang tak cukup tidur. Pagi pula dah kena bangun awal nak siapkan macam-macam untuk hantar ke babysitter lebih lagi say breastfeed.

Suami saya kesian kat saya jadi dia mulalah bertanya-tanya. Memang banyak feedback suruh ambil supplement. Untuk sakit kepala supplementnya ialah minyak ikan salmon. Sebab minyak ikan salmon ni ada omega 3 dan DHA. Omega3 dan DHA ni tidak dihasilkan oleh badan kita dan perlu ambil dari diet harian. Omega3 ni adalah kandungan utama dalam otak kita dan ianya diperlukan untuk kognitif iaitu memory dan pemikiran. Bila kurangnya Omega3 ni kita akan mudah mendapat macam-macam penyakit antaranya kepenatan melampau, mood swing, kulit kering dan sakit jantung.

So kesimpulannya makan minyak ikan salmon. The best product so far yang saya pasti ialah Salmon Omega Complex dari Nutrilite Amway. Ada banyak sebab kenapa produk ni baik. Itu nanti saya cerita ceriti post lain. Disarankan makan satu kapsul sahaja sehari. Jangan ambil lebih sebab ia boleh memudaratkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...